IGRALIŠTA

Posted on Leave a comment

Ovaj blog će biti malo drugačiji – zbog lošeg vremena napolju, vremena koje se automatski provede dodatno pored kompjutera ili malih ekrana, pravog vremena kada treba planirati sve one stvari koje se početkom proleća mogu sprovesti u delo. Trenutak je svakako odličan da pogledamo neka od najboljih igrališta širom sveta, a možda se i zapitamo da li naša deca to ne zaslužuju? Ono što je svim ovim parkovima zajedničko jeste […]

EMOCIONALNI RAZVOJ

Posted on Leave a comment

Emocionalnim razvojem se označava mogućnost prepoznavanja, pokazivanja i upravljanja osećanjima u različitim etapama života i posedovanje empatije za osećanja drugih. Razvoj ovih emocija, koji uključuje i pozitivne i negativne emocije, je uveliko pod uticajem veze sa roditeljima, rođacima i vršnjacima. Bebe između šeste i desete nedelje života počinju da pokazuju emocije osmehom praćenim pokretima i zvucima koji predstavljaju užitak. Ovakvi osmesi se razvijaju kao odgovor na osmeh i interakciju majke […]

INTERAKTIVNA OKRUŽENJA

Posted on Leave a comment

Interaktivna okruženja za igru predstavljaju kombinaciju elemenata koji interaguju međusobno kako se deca igraju. Prirodni materijali, poput peska i vode, omogućavaju aktivnu manipulaciju koja poboljšava kako učenje tako i iskustvo u igri. Igranje na otvorenom pruža raznovrsne mogućnosti igranja sa prirodnim elementima, poput biljaka, drveća, cveća, blata, životinja i insekata. U ovim bogatim okruženjima, dečija igra obuhvata celokupno telo deteta koje kombinuje velike i fine motorne veštine, osećaje, emocije, intelekt, […]

FLEKSIBILNOST

Posted on Leave a comment

Fleksibilnost podrazumeva sposobnost tela da se efikasno savija i pomera bez povreda. Poboljšavanje fleksibilnosti omogućava telu da poveća opseg pokreta određenog zgloba, kao i da poboljša stabilnost kostiju, ligamenata i zglobova. Poput drugih fizičkih motornih veština, fleksibilnost predstavlja proces koji traje a ne određenu tačku uspeha i najbolji način kako telo može postati fleksibilno je pokretanjem istog. Slaba fleksibilnost ometa učinak bilo koje druge fizičke motorne veštine. Deca su prirodno […]

ZAUZETA DECA – MIRNI RODITELJI

Posted on Leave a comment

Deci retko šta dugo drži pažnju i vrlo lako im postane dosadno. Pronaći odgovarajuću aktivnost za decu koja će im biti interesantna može biti ponekad teško. Navodimo neke primere i savete kako biste Vi sačuvali svoj mir. Aktivnosti za decu bi trebalo da uključuju i nestruktuiranu igru. I ako je vrlo dobro da ste Vi oni koji organizuju aktivnosti, takođe je vrlo bitno da deca imaju vremena i za nestruktuiranu […]

IGRE ZA DECU PREDŠKOLSKOG UZRASTA KOJE ĆE IM POMOĆI DA UČE DOK SE IGRAJU

Posted on Leave a comment

Predškolski uzrast se obično smatra periodom od četvrte do šeste godine, odnosno dete koje za godinu ili dve kreće u školu. Deca koja su prohodala su razvila neke osnovne veštine koje će igrama za predškolsku decu poboljšati. U ove dve predškolske godine deca počinju da razvijaju socijalne veštine, kako uče o igranju i deljenju sa drugom decom. U toku godine koja prethodi školskoj, Vaše dete će morati da razvije veštine […]

IZDRŽLJIVOST

Posted on Leave a comment

Izdržljivost se definiše kao sposobnost da se aktivnost nastavi bez obzira na zamor ili teške uslove. Snaga i izdržljivost koje su potrebne kako bi se izvršile fizičke aktivnosti na duži vremenski period mogu se poboljšati vežbanjem i povećavanjem količine aktivnosti. Ovo će dovesti do razvijanja jačih mišića, smanjenja telesne masti i umanjivanja rizika od dobijanja dijabetesa ili visokog krvnog pritiska. Sposobnost grupe mišića da podrže kontrakcije u toku dužeg vremenskog […]

KAKO POMOĆI DECI DA ZAVOLE VEŽBANJE

Posted on Leave a comment

Učinite Vašoj deci veliku uslugu i dodajte puno fizičke aktivnosti u njihovu svakodnevnicu i pomozite im da stvore naviku za dobro zdravlje. Smislite zabavne aktivnosti kojima će se baviti cela porodica zajedno – pomoći će vam da se zbližite i provedete kvalitetno vreme zajedno. Vozite biciklu – Naučite klince da voze bicikle. Možete zajedno u kupovinu namirnica ili do pijace, do obližnjeg mesta za piknik ili do parka, ili skoro […]

EMOCIONALNI RIZIK U IGRI

Posted on Leave a comment

Duboka igra se obično definiše citatom Boba Hjuza kao „igra koja omogućava detetu da se nađe u susret sa rizičnim ili čak potencijalno smrtonosnim iskustvima, kako bi razvilo veštine preživljavanja i pobedilo strah“. Mnogi je znaju kao onaj trenutak kada se penjete do najviše grane drveta, gledate na dole i osećate kako vam lupa srce, dlanovi se znoje, i instiktivno znate da je to bitan trenutak, ili u igri potrage […]

KOGNITIVNI RAZVOJ

Posted on Leave a comment

Kognitivni razvoj predstavlja prirodni mentalni proces razvijanja opažanja, pamćenja, učenja, mišljenja i drugih svesnih intelektualnih aktivnosti. Žan Pijaže (1896 – 1980) je razvio sveobuhvatni teorijski okvir za istraživanje intelektualnog razvoja deteta kroz sticanje inteligencije, povećavanje kompleksnog razmišljanja i mogućnostima rešavanja problema, od bebe do odrasle osobe. Pijaže je podelio faze razvoja po godinama. Od rođenja do 24 meseci je senzomotorni period gde se razvoj posmatra od jednostavnih refleksnih pokreta do […]