INTERAKTIVNA OKRUŽENJA

Posted on

Interaktivna okruženja za igru predstavljaju kombinaciju elemenata koji interaguju međusobno kako se deca igraju. Prirodni materijali, poput peska i vode, omogućavaju aktivnu manipulaciju koja poboljšava kako učenje tako i iskustvo u igri. Igranje na otvorenom pruža raznovrsne mogućnosti igranja sa prirodnim elementima, poput biljaka, drveća, cveća, blata, životinja i insekata. U ovim bogatim okruženjima, dečija igra obuhvata celokupno telo deteta koje kombinuje velike i fine motorne veštine, osećaje, emocije, intelekt, pojedinačni razvoj i socijalnu interakciju.
Igranje na otvorenom je jedna od stvari koje karakterišu detinjstvo, dajući deci mogućnosti da istražuju, pronalaze, vežbaju, pitaju se, menjaju, stvaraju i uče o svetu oko sebe. Dečija osnovna potreba za slobodom, avanturom, preuzimanjem rizika, eksperimentisanju i jednostavnom uživanju u detinjstvu je obogaćena okruženjima na otvorenom.

Deca najbolje uče kroz slobodnu igru i istraživanje koje je spontano, samomotivisano, imaginarno, aktivno, sa užitkom i bez pravila koje određuju i nameću odrasli. Čulna iskustva igranja na otvorenom su drugačija od igranja u zatvorenim prostorima. Deca imaju više mogućnosti da se uključe u razne aktivnosti dok su u dodiru sa prirodom i imaju više slobode da budu aktivnija i glasnija napolju.
Postoji veliki broj koristi za decu koja redovno učestvuju u aktivnostima u prirodnom okruženju. Kognitivni razvoj dece se poboljšava povećavajući njihove sposobnosti posmatranja i zaključivanja. Istraživanja su pokazala da su otpornija na stres, imaju nižu učestalost poremećaja ponašanja, anksioznosti i depresije, i imaju veći nivo samopoštovanja. Takođe, imaju bolje rezultate na testovima koncentracije i samodiscipline. Pokazuju naprednije motorne veštine, uključujući koordinaciju, balans i agilnost. Njihova igra je više raznolika sa više mašte i kreativne igre koja podstiče socijalne veštine.
Prošle generacije su imale bezbroj mogućnosti da se igraju slobodno napolju istražujući prirodni svet sa malo, ako uopšte, ograničavanja i nadgledanja. Međutim, danas, životi dece su dosta više strukturirani i pod nadzorom sa manje mogućnosti za slobodnu igru, pogotovo na otvorenom. Prirodna igrališta se dizajniraju kako bi ponudila prostor za igru sa prirodnim elementima, pejzažom i vegetacijom. Ona nude osećaj divljine koji stimuliše učenje, istraživanje i eksperimentisanje. Pesak, voda i drugi prirodni elementi su dostupni za beskonačne mogućnosti igre koje ohrabruju učenje. Deca mogu biti inovativna i kreativna pri manipulisanju sa mnogobrojnim prirodnim materijalima, što im daje uvid u pravila i načela po kojima svet radi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *