IZDRŽLJIVOST

Posted on

Izdržljivost se definiše kao sposobnost da se aktivnost nastavi bez obzira na zamor ili teške uslove. Snaga i izdržljivost koje su potrebne kako bi se izvršile fizičke aktivnosti na duži vremenski period mogu se poboljšati vežbanjem i povećavanjem količine aktivnosti. Ovo će dovesti do razvijanja jačih mišića, smanjenja telesne masti i umanjivanja rizika od dobijanja dijabetesa ili visokog krvnog pritiska.
Sposobnost grupe mišića da podrže kontrakcije u toku dužeg vremenskog perioda se naziva izdržljivost mišića. Planinarenje ili rvanje su primeri kontinuiranih aktivnosti zategnutosti koje zahtevaju da mišići ostanu u stegnutom položaju duže vremena. Trčanje, vožnja bicikle, plivanje i veslanje predstavljaju primere ponavljajuće izdržljivosti dinamičkih kontrakcija koja zahteva da se iznova ponavlja kontrakcija mišića a na duži vremenski period. Aktivnosti koje zahtevaju produžene intenzivne kontrakcije sa kratkim periodima odmora su fudbal, hokej i rukomet.
Preporučeno je da deca imaju najmanje 60 minuta umerenih vežbi dnevno. Kombinacija planiranih i neplaniranih aktivnosti će pomoći opštem zdravlju deteta, bez obzira da li su te aktivnosti na igralištu, u školi na časovima fizičkog vaspitanja, ili druge.
Oprema na dečijim igralištima, poput visokih merdevina, njihalica i penjalica, nude deci mogućnosti da poboljšaju snagu i izdržljivost gornjeg dela tela. Današnji proizvođači opreme za igrališta nude inovativne strukture koje predstavljaju pravi izazov za decu.
Povećavanje izdržljivosti i ojačavanje pluća i brzine otkucaja srca kod dece se postiže redovnim aerobnim vežbama. Vožnja bicikle ili pešačenje do škole predstavlja odličan izbor aerobne vežbe za decu, kao i trčanje ili preskakanje vijače. Zbog plutanja na vodi koje podržava pomeranje tela, plivanje omogućava dobro vežbanje za decu koja pate od astme, gojaznosti ili dečijeg dijabetesa.
Profesori fizičkog vaspitanja u školama prepoznali su da ključ povećavanja aerobne izdržljivosti predstavlja uvođenje raznovrsnih aktivnosti. Neuro-mišićni sistem kod dece je sposoban za veštine opštih pokreta, kao i određene tehnike u različitim sportovima. Međutim, interesovanje dece brzo opada pri nekim vežbama i praćeno je slabim učinkom. Često menjanje aktivnosti će dovesti do uključenosti dece i produžiti njihovu mogućnost da nastave da vežbaju, a što će za rezultat dati veću izdržljivost.
Postoji veliki broj organizovanih vannastavnih aktivnosti, grupnih sportova kojima se deca mogu baviti, a koji će povećati njihovu izdržljivost, agilnost i snagu, poput gimnastike, časova plesa ili neke borilačke veštine. Ukoliko Vaše dete za tako nešto nije zainteresovano, uvek je tu dobro staro igralište.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *