KAKO POMOĆI DECI DA ZAVOLE VEŽBANJE

Posted on

Učinite Vašoj deci veliku uslugu i dodajte puno fizičke aktivnosti u njihovu svakodnevnicu i pomozite im da stvore naviku za dobro zdravlje. Smislite zabavne aktivnosti kojima će se baviti cela porodica zajedno – pomoći će vam da se zbližite i provedete kvalitetno vreme zajedno.
Vozite biciklu – Naučite klince da voze bicikle. Možete zajedno u kupovinu namirnica ili do pijace, do obližnjeg mesta za piknik ili do parka, ili skoro bilo koje drugo mesto, a automobil ostavite kod kuće. Deca će stvoriti naviku da koriste bicikle, a ne da pitaju roditelje da ih negde odvezu, time će postati fizički aktivniji i zavisiti samo od sebe.

Organizujte vreme za aktivnosti napolju – Brojne aktivnosti oko kuće možete raditi zajedno – sređujte baštu, popravljajte nešto, farbajte ogradu. Bilo da je reč samo o bacanju lopte u dvorištu, ili frizbiju ili postavljanje koša na garaži, potrudite se da zainteresujete sve ukućane kako bi bili na svežem vazduhu i aktivni svakog dana.
Nabavite psa – Psiholozi su odavno rekli kako su oni ljudi koji imaju kućne ljubimce zdraviji. Takođe je bolje za decu da odrastaju pored životinja. Ukoliko imate psa primorani ste da izađete iz kuće i prošetate bar jednom ili dva puta dnevno. Dodelite ovaj zadatak detetu ili deci naizmenično, ili još bolje krenite i Vi sa njima u laganu šetnju.
Izaberite neki od sportova kao hobi – Zainteresujte klince za sport poput tenisa, plivanja ili bilo koje napornije fizičke aktivnosti. Bavljenje sportom ima sopstvene prednosti, a držaće dete zainteresovanim i zdravim.
Neka aktivnost bude nagrada, a ne hrana – Ne dozvolite da nagrada za dobro urađeni posao bude u obliku hrane ili poslastice u omiljenom restoranu. Umesto toga, nagradite dete sa 30 minuta duže vremena provedenog na igralištu, ili idite zajedno na penjanje na veštačke stene, na piknik ili u avantura park.
Brojite korake – Današnja deca obožavaju tehnologiju. Spojite lepo i korisno i uzmite Vašem mališanu brojač koraka. Ukoliko uzmete jedan i za sebe, možete ubaciti i malo takmičenje u broju koraka i time ih dodatno motivisati. Deca takođe obožavaju i izazove, rezultate i nagrade.
Sat dnevno – Neka istraživanja su pokazala da bi deca trebalo da budu aktivna sat vremena dnevno kako bi ostala zdrava. Zdrave aktivnosti su one koje:
– Ubrzavaju rad srca (trčanje, skakanje i brzo hodanje su odlične opcije)
– Pokreću mišiće (podizanje, guranje, ljuljanje i penjanje)
– Koriste celo telo (preskakanje vijače, plivanje, vožnja skejta ili ples)
Vodite primerom – Niko, a pogotovo ne deca, vas neće shvatiti ozbiljno ukoliko imate pristup „uradi kako ti kažem, a ne kako ja radim“. Pokažite Vi. Pronađite aktivnost u kojoj uživate i krenite. Deca koja vide roditelje koji se bave nekom fizičkom aktivnošću i uživaju u tome, će više verovatno i sama prihvatiti tu naviku. Ukoliko izaberete aktivnost koja bi i njima mogla da odgovara, pridružiće Vam se.
Slaba fizička aktivnost kod današnje dece nakuplja brige za njihovu budućnost i smanjuje kvalitet života u sadašnjosti.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *