ZDRAVLJE DECE – AGILNOST

Posted on

Agilnost predstavlja mogućnost efikasnog brzog pomeranja i promene pravca i pozicije tela na kontrolisani način. Ovo zahteva integraciju kombinacije veština, poput balansa, koordinacije, refleksa, brzine i snage. Dok su neki ljudi prirodni agilni i lagano se uravnoteženo kreću, mnogi drugi ne poseduju ovu mogućnost.
Iako su nekadašnja tradicionalna igrališta dizajnirana sa namerom da se poveća agilnost kod dece pomoću ljuljaški i vrteški, mnogi današnji proizvođači igrališta se trude da kreiraju inovativne elemente koji će uključuvati različite pokrete kada se koriste. Ovi elementi se dizajniraju tako da poboljšavaju agilnost, balans, koordinaciju i snagu. Današnja deca imaju mogućnost da se penju uz veštačke stene ili mreže, igraju sa klackalicama i njihalicama, ljuljaju ili zabavljaju sa interaktivnim panelima… Napravljena sa bezbednošću na umu, naša dečija igrališta su sa novom i uzbudljivom opremom koja se tu za razvoj mališana i unapređivanje njihove agilnosti.
Agilnost predstavlja neophodnu veštinu za mnoge sportove gde se zahteva brza promena smera, poput tenisa, fudbala ili košarke. Treneri, bilo profesionalni ili u školama, naročito shvataju važnost agilnosti. Postoji veliki broj vežbi koji dovodi do povećanja agilnosti. Neke od ovih vežbi uključuju i sprave poput merdevina, krugova, konpca za preskakanje, prepone ili lopte.

Merdevine za agilnost ili za brzinu su fleksibilne merdevine napravljene od plastičnih ili drvenih prečki koje su spojene najlonskom trakom. Postavljaju se na travnatu površinu i serija vežbi gde se nogama staje u prostoru između dve prečke na merdevinama u različitim šablonima se koristi za poboljšanje agilnosti. Mogu se koristiti i ripstoli ili švedske merdevine.
Krugovi, odnosno prstenovi, se takođe postavljaju na zemlju ili se umesto njih koriste stare gume za vežbanje mišića nogu. Korišćenje krugova u različitim bojama doprinosi i mentalnom izazovu osim same agilnosti, jer je potrebno stati unutar kruga određene boje ali i određenim redosledom.
Korišćenje konopca za preskakanje ima više prednosti. Osim popravljanja agilnosti, takođe dolazi do unapređenja i balansa, brzine ruku i nogu, kao i brzine uopšte, a povećavaju se aerobni i anaeorobni kapaciteti.
Prepreke, uključujući čunjeve, vreće i stepove, koriste se za skakanje, protrčavanje i izvođenje različitih kombinacija vežbi. Bilo koja aktivnost koja uključuje brzo i kratko zaustavljanje i kretanje u različitim pravcima će popraviti agilnost i balans.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *